.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گام اول پيروزى
دكتر محمد رضا جمالى

ديروز براى همه ايرانيان صرف نظر از هر نوع تفكر و گرايش روز خوش و مباركى بود، اعلام خبر خوش هسته اى مبنى بر ورود ايران به مرحله صنعتى توليد سوخت هسته اى دل هر ايرانى را شاد و خوشحال مى كند.
رسيدن به اين مرحله بلند و اعلام عمومى آن از چند منظر قابل بررسى و تحليل مى باشد.
۱- پيشرفت هاى اخير و دستاوردهاى علمى و تكنيكى حاصل تفكر والاى مردمى بود كه به رهبرى امام عظيم الشأن در بهمن ۵۷ دست به يك انقلاب بزرگ زدند.
شعار استقلال و تلاش براى خودكفايى در همه عرصه هاى زندگى بشرى از خواست هايى بود كه از همان ابتدا در شعار محورى انقلاب اسلامى كه در ۳ اصل «استقلال، آزادى و جمهورى اسلامى» خلاصه شده بود نضج و سامان يافت.
كمتر كسى است كه نداند تحريم هاى اقتصادى و نظامى ذره اى نتوانست ما را از گام پرتلاش براى رسيدن به مرزهاى استقلال و خودكفايى باز دارد.
شيرينى امروز مرهون تحمل سختى هاى آن روزها مى باشد.
۲-مولفه هاى قدرت و اقتدار در هر مقطعى از زمان متفاوت است، در يك زمان قدرت در داشتن قلمرو و سرزمين خلاصه مى شود، در يك مقطع جمعيت و نيروى انسانى و در يك زمانى سلاح هاى آتشين، اما امروز از مفهوم قدرت برداشت متفاوتى با گذشته وجود دارد و آن توانمندى علمى و غنى بودن سرمايه انسانى است.
به همين خاطر دستيابى به انرژى هاى نوين و دانش هاى جديد خود نوعى قدرت مى باشد.
به همين دليل است كه دنياى غرب و نوادگان استعمارگران قرون گذشته ما را به مقوله اى راهنمايى مى كنند كه زمان آن گذشته است و اساساً در عصر حاضر قدرت محسوب نمى شود.
۳- پيشرفت امروز ايران در زمينه انرژى هسته اى كه در دولت جناب آقاى احمدى نژاد به به نتيجه رسيده است مرهون درايت و تدبير رهبر فرزانه انقلاب مى باشد كه با هوشمندى ضرورت رسيدن ايران به مرزهاى افتخار را به همه دولت ها سفارش و ابلاغ مى كرد واين پيروزى مرهون زحمات همه دولت هاى گذشته در اين زمينه مى باشد.
۴- قرار گرفتن ايران در باشگاه هسته اى جهان و صاحب فناورى هسته اى شدن و رسيدن به مرحله غنى سازى صنعتى سطح تعاملات بين المللى ايران را در مرحله ممتازى رقم خواهد زد. واقع بينى جهانى و خردمندى دولت هاى اروپايى و جداكردن صف خويش از دولت هاى زورگو امريكايى و انگليسى انتظارى است كه بايد در اين مرحله شاهد آن باشيم. خوب است دولت هاى زورگو غربى بدانند راه رفته انرژى هسته اى براى ايران بازگشت ندارد و بايد با ايران صاحب اين دانش- كه امروزبه توليد سوخت نيز موفق شده است- كنار آمد.
۵- درگيرى و تنش در منطقه به نفع هيچ كشورى نيست و انجام درگيرى بيش از هر چيزى متجاوزان و متحدان را متحمل خسارت وتلفات خواهد كرد؛ امروز نمى توان در جهان، منادى دموكراسى شد اما اجازه نداد خواست معقول يك مردم در چارچوب قوانين بين المللى تحقق پيدا نكند. معيارى كه به نفى موازنه منفى و موازنه مثبت در امر سياست بين الملل بينجامد قطعا فرجام خوبى براى غرب نخواهد داشت.
۶- راه معقول قبول كردن يك ايران اتمى و صاحب فناورى توليد سوخت هسته اى در چارچوب قوانين آژانس مى باشد.
در اين چارچوب راه هر گونه گفت وگو و تفاهم باز است؛ مطلوب است يك سو نگرى سياسى و آپارتايد هسته اى از جانب كشورهاى اروپايى مورد سرزنش قرار گيرد. نمى توان بر اساس منطق استدلالى در يك منطقه به يك نوع برخورد كرد و در يك منطقه ديگر نوع ديگر.
۷- قطعا از امروز جنگ روانى عليه ايران ومقاصد بلند علمى آن بيشتر از گذشته خواهد شد. ايجاد روحيه اميد و توكل به خدا و درايت و منطق مى تواند ما رااز گردنه هاى صعب به راحتى عبور دهد. قطعا ايستادگى امروز فردايى بهتر براى ما به ارمغان خواهد آورد.
بد نيست يك بار ديگر واقعه ملى شدن صنعت نفت و تلاش هايى كه در آن روز انجام شد را مرور كنيم، اگر آن سختى ها و ديپلماسى فشرده و تحريم ها نبود قطعا سرمايه ملت به آنها باز نمى گشت.در زمينه موضوع هسته اى نيز اين موضوع اهميت بيشترى دارد، چرا كه اهميت تلاش و مجاهده براى به دست آوردن سوخت هسته اى و رسيدن به اين دانش ارزشمندتر از صنعت ملى شدن نفت است؛ اين پيروزى بزرگ را به رهبر فرزانه انقلاب، ملت شريف ايران ودانشمندان پرتوان هسته اى تبريك مى گوييم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.112 seconds.